Wednesday, November 26, 2008

C.I.N.T.A NEW 4

Bab 4

‘Liyana, td aku ada jumpe Zahar. Dia smpaikan salam tok ko. Dia ckp skunk ni dia sibuk ngan study.’
‘Ala, org lain pun stdy gak Ayuni. Tp xde la smpai lupe kwn. Sedih aku dia buat mcm ni.’ Buat-buat seday.
‘Aik..asl lak ko terover sedih ni. Dah, ko pun same lar. Ada ko ingat aku? Hari-hari ko kuo lunch ngan Zafrul.ko biarkan aku ni lunch sorg2. aku lagi sedih tahu tak??’ Alamak!Ayuni dah mula mengamuk. Mula la dia akan buke cerita yang berkurun dia simpan.
‘Lorh,,kan aku ajk ko lunch sekali. Ko yang jual mahal.’ Masa ni aku ckp dengan penuh keibuan.. cam mak kucing layan anaknya.
‘Ko ni Liyana, kalo aku ckp ko lembap ko marah. Mane ada org sggup temankan org lain g dating. Dah la nak bermanje2 dpan aku. Rimas tahu tak!!’
‘Huhu..mne ada la. Ok2 nanti aku buat jadual ek. Aku akn bahagikan masa aku untuk ko n Zafrul dengan berhemahnya.’ Mcm2 la kwn aku ni sorg. Mcm mne aku nak bgtau Zafrul yg aku tak leh nak lunch ngan dia mcm selalu. Ko ni Ayuni, mcm la takde kwn lain.
‘Takpe la Liyana,aku tak kisah pun. Cume aku skunk rs sunyi. Tak dpt gaduh ngan ko time mkn.’ Masa ni muke Ayuni menampakkan kekecewaan. Sedih la plak aku tgk.
‘Dah la Ayuni, aku mnta maaf ok. Sayang ek ko kt aku.’
‘Yang ko nk perasan lebih-lebih ni knp?? Dah la geli aku tgk muke ko mcm tu Cik Liyana oi. Hah, ko tak jwp lagi salam yang Zahar smpaikan td.’
‘Waalaikumussalam w.b.t’ Full package lagi aku jwp.
‘Liyana..ko dgn Zahar tu knp sebenarnya??’
‘Mne ade pape..cm bese je. Ko ngan mamat sepet tu cmne??’ saje aku nak tujar topik. Tak nk la Ayuni tahu tentang aku n Zahar. Nanti dia buka kelas ceramah tak bertauliah dia tu.
‘Ko jgn nk alih topik ek. Mamat mate sepet? Sape tu?’ jerat aku dh mengena.huhu
‘Ala..yg ko dating dekat lebry ari tu. Mamat muke korea tu la.’
‘Ooo..bdak tu. Aku ok je ngan dia. Tp cm tak bez j kalo kami bercinta.’
‘Knp lak?? Ko kan suke dia tu. Dia ada apa-apa kan ko ke?’
‘Takde la. Suke memang la suke. Tapi dia tu cam skema je. Ckp ngan aku pun malu-malu. Langsung tak pandang muke aku yang cam Kajol ni.’
‘Hu..mknenye dia tak berminat la kt ko. So, peluang aku masih terbuka luas lagi la.’ Masa ni aku senyum sorang-sorang dengan penuh makna.
‘Ok. Aku tak kisah. Ko nak, ko amik la. Zafrul ko tu, ko jgn lupa pas kat aku.’
‘Ini dah lebih ni. Tak mo la aku. Ko cari org lain j la.’ Geram tol aku ngan Ayuni ni. Saje je nak leburkan semangat aku untuk carikan buah hati aku ni seorang madu baru menggantikan Zahar.
‘Tahu takut. Ala, ko jgn bimbang. Aku bkn jenis yang mkn kawan. Tapi kan, Zafrul tu mmg ramai peminat kan? Selalu jg la aku tengok junior-junior kite tergedix-gedix ngan boy ko tu.’ Ni yang aku bengang. Sape lak yang nk gugat kedudukan aku sebagai bakal menantu kepada Haji Malik ni. Kalo korg nak tahu, Haji Malik tu bapak Zafrul.
‘Yeke? So Zafrul tu layan tak?’ tanyaku penuh minat
‘ Entah. Aku tak perasan lak. Ala, ko jgn bmbang la. Zafrul bkn mcm tu.’
‘Yeke?? Ok. Kite tunggu n lihat j.’

Bosan plak aku hari minggu camni. Takde ape nak buat. Assignment aku dah siapkn awl-awl. Maklum la, aku ni jenis yang tak suke buat keje last minute. Nak study, mood aku dah hilang pagi-pagi lg. Yela, ada ke patut boypreng aku tu tinggalkan aku. Hari ni kitorang janji nak g memancing. Aku terlambat bangun. So dia tinggalkan aku. Seday woo!!.. Takpe bang. Saya ingat. Api dendam membara. Dalam sibuk aku merancang strategi nak membalas dendam dekat buah hati aku tu, handphone aku berbunyi. Bergegas aku berlari mendapatkan handphone pemberian Zafrul sempena hari lahir aku tahun lepas. Tanpa melihat nama aku terus menjawap panggilan itu. Ku sangkakan Zafrul tapi rupa-rupanya.. Jeng! Jeng! Jeng!

‘Ha! Abang, knp tinggal saya? Kan dah cakap, saya nk ikut juga. Sampai hati abang kan!.’
‘Assalamualaikum. Ni Liyana ke?’ Terdengar lembut suara di sebalik corong telefon ku.
Gulp!! Sape lak ni. Ingatkan Zafrul tadi. Ok. Liyana. Cover cun. Suara lelaki tu. Macam kenal je.
‘Waalaikumussalam w.b.t. Yup Liyana di sini. Siapa di sana?? Buat-buat Cool.
‘Liyana dah tak kenal saya ke?’ Alamak! Berteka-teki la. Patutkah aku melayan?
‘Dah tahu dah. Cayang kan? Rindu abang erk?’ Korang mesti tahu kan siapakah gerangan empunya diri.
‘Masih ingat lagi ko kat aku ek. Ko tunggu panggilan Zafrul ke?’ Sayu je kedengaran suara Zahar di gegendang telinga aku.
‘Mestilah ingat. Ko kan cayang aku. Tak de la. Aku tak tunggu panggilan dari sesiapa. So, ko sihat tak? Lama menyepikan diri.’
‘Alhamdulillah, aku masih diberikan nikmat itu oleh Nya yang maha berkuasa.’ Pergh! Ayat tak boleh blah.
‘So, ada hal ape ek ko call aku ni? Nak blanje makan ke?’
‘Ko free tak hari ni? Aku ingat nak ko temankan aku tgk wayang. Dah lama tak habiskan masa aku dengan ko.’ Pang! Saje aku tampar muke aku ni. Aku bermimpi ke? Zahar ajak aku tgk wayang? Bez nye. Aduih. Sakit la plak pipi aku ni. Jangan tinggalkan cop ‘Body Glove’ sudah la.
‘Free..Free.. nak tgk crite pe? Cayang belanja ke? Nak g kol bape? Naik ape? Katne?’ Banyak la plak soalan aku. Nampak sangat la aku ni memang menantikan saat ni. Lempang mulut ni baru tahu.
‘Nanti kite decide ok. Ko siap-siap. Dalam kol 3 petang aku datang amik ko kat umah. Jangan lupa minta kebenaran dengan pihak yang sepatutnya.’ Sempat lagi memerli aku tu.
‘Ok set. Aku tunggu tau. Ko jangan bawa kereta waja ko tu tau. Bawa je kereta kelisa mak ko. Tak bez la naik kereta besar ni. Lagipun jimat minyak’ Kepada korang semua. Belilah barangan buatan Malaysia.


p/s: Nak tahu ape jadi ngan dating aku dengan Zahar ni?? Nantikan episod seterusnya. Kepada pembaca semua, hope korg suke la ngan cerita aku ni.

No comments: